نــــــــــــانـــــــــــــو

تکنولوژی نانو

تکنولوژی نانو در زمینه های مختلف
1.صفحات خورشیدی و کیهانی – 2.ترکیبات پیچیده- 3.پوشش سطوح- 4.ابزارهای برشکاری بسیار سخت- 5.رنگ هاومحلول ها- 6.محیط زیست- 7.سلول های سوختی - 8.نمایشگر ها- 9.باطری ها- 10.مواد افزودنی سوخت ها- 11.مواد مغناطیسی- 12.وسایل پزشکی- 13.سرامیک های ماشین آلات- 14.تصیفه آب- 15.لباس های جنگی-

بایگانی

۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

پژوهشگران دانشگاه سینسیناتی موفق به ارائه نانوذرات اکسید آهنی شدند که می‌تواند برای شناسایی و از بین بردن سلول‌های سرطانی استفاده شود. این نانوذرات در روشی موسوم به درمان گرمانوری (PTT) استفاده می‌شوند. در روش گرمانوری از نانوذرات برای متمرکز کردن نور و ایجاد گرما درون تومور استفاده می‌شود که در این شرایط سلول‌های سالم اطراف تومور آسیبی نمی‌بینند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ فروردين ۹۵ ، ۲۳:۱۴

محققان آلمانی موفق به تولید لباسی شدند که می‌تواند اجسام را پنهان کند. این جامه به گونه‌ای طراحی شده که تنها اجسام کوچک را پنهان می‌کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ فروردين ۹۵ ، ۲۳:۰۹

محققان با استفاده از یک لایه پوشش گرافنی بر سطح توربین‌ها، موفق به افزایش کارایی آن‌ها در تولید برق شدند. با این کار می‌توان انتشار گاز دی‌اکسید کربن را به حداقل رساند. معمولاً از پوشش پلیمری برای این کار استفاده می‌شود اما به دلیل دما و رطوبت بالا، آسیب می‌بینند. افزایش ضخامت پوشش نیز مانعی برای انتقال حرارت است. بنابراین محققان به سراغ استفاده از گرافن رفتند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ فروردين ۹۵ ، ۲۳:۰۶